Jakie suplementy na regenerację warto stosować?

W procesie budowania masy mięśniowej ważną rolę odgrywa proces regeneracji. Mięśnie tak naprawdę nie rosną w trakcie treningu. W czasie wykonywania ćwiczeń w naszych mięśniach powstają mikrourazy.

Uszkodzone tkanki w czasie odpoczynku są naprawiane i wzmacniane, co przekłada się na wzrost siły. Wpływ na prawidłową regenerację ma wiele czynników. Oprócz rozciągania po treningu ważna jest prawidłowa dieta. Jednak nawet z dobrym planem żywieniowym, niektóre substancje dostarczamy do organizmu w zbyt małej ilości. Dlatego musimy wprowadzić do naszej diety suplementy, które poprawią proces regeneracji

Regeneracja po treningu – suplementy

Najbardziej znanym suplementem na regenerację mięśni po treningu jest kreatyna. Przyspiesza ona odnawianie się ATP w mięśniach. Dzięki temu możemy wykonać dłuższy trening. Oprócz tego kreatyna przyspiesza odbudowę włókien mięśniowych. Odpowiednia dawka tego suplementu to 5 g na dobę. Przyjmujemy ją razem z posiłkiem, ponieważ w obecności węglowodanów kreatyna lepiej się przyswaja.

Glukozamina jest kolejnym suplementem, który warto stosować. Pozytywnie wpływa na regenerację stawów. Dodatkowo zwiększa ich elastyczność i wytrzymałość. Dzięki temu będziemy mogli ćwiczyć z większym ciężarem bez obaw o stawy. Oprócz glukozaminy powinniśmy także zażywać glutaminę. Aminokwas ten jest wytwarzany przez nasz organizm, jeśli spożywamy odpowiednią ilość białka. Jednak jego produkcja to długi proces, dlatego najlepiej suplementować glutaminę po treningu. Wpływa ona na utrzymanie dodatniego bilansu azotowego, który jest niezbędny do prawidłowej regeneracji mięśni.