Cynk – wielozadaniowy pierwiastek

W okresie zimowym – kojarzonym z przeziębieniami – wiele osób sięga po różnego rodzaju suplementy. Jednym z częściej wybieranych jest cynk. Jakie ma właściwości? Czy chroni przed chorobami i w jakiej formie jest najlepiej przyswajalny?

Po co cynk w organizmie?

Cynk pełni szereg funkcji w organizmie. Jedne z ważniejszych to:

– wpływ na prawidłowe funkcjonowanie układu immunologicznego,
– utrzymanie dobrego wzroku,
– udział w procesie gojenia się ran,
– poprawa stanu włosów, skóry i paznokci,
– wsparcie działania układu nerwowego,
– wpływ na funkcje rozrodcze organizmu.

Suplementacja – jaki cynk wybrać?

Popularność dodatkowych źródeł cynku wynika głównie z tego, że jego przyswajalność z pożywienia jest dość niska. Szczególnie narażone na niedobory tego pierwiastka są osoby na diecie wegańskiej lub z chorobami, które ograniczają wchłanianie substancji odżywczych. Jaki wybór cynku w tabletkach gwarantuje dobre działanie? Przede wszystkim, warto sięgać po suplementy, które są w postaci glukonianu lub cytrynianu cynku. Dobrze jest też zwrócić uwagę na zawartość jonów cynku – dawkę najlepiej uzgodnić z lekarzem.

Niepokojące objawy ze strony organizmu powinny skłonić do sprawdzenia poziomu cynku – odpowiednie suplementy mogą znacznie poprawić ogólną kondycję.

Więcej o cynku można przeczytać w serwisie ŚwiatSupli.pl.