Dlaczego warto spożywać odżywkę białkową na noc?

Każdy, kto trenuje na siłowni, zdaje sobie sprawę z tego, że bez odpowiednio wysokiej podaży białka w diecie, nie osiągnie się oczekiwanych efektów. Niektórzy starają się dostarczyć organizmowi ten makroskładnik wyłącznie z pożywienia, dodając do swojego jadłospisu większe ilości mięsa, nabiału oraz strączków, inni korzystają z pomocy suplementacji w postaci odżywek białkowych, które łatwo i skutecznie podbijają ilość białka.

Na co zwrócić uwagę przy stosowaniu białka?

Poza odpowiednim wyliczeniem zapotrzebowania białka w ciągu całego dnia należy zwrócić uwagę, czy każdy spożywany posiłek zawiera jego odpowiednią ilość. Białko zdecydowanie lepiej wpłynie na organizm i rozbudowę masy mięśniowej, jeśli będzie przyjmowane w mniejszej ilości, ale częściej i z każdym posiłkiem, a nie jeden czy dwa razy, bardzo skumulowane. Co więcej, niezwykle istotne jest to, aby nie zapominać o odpowiedniej podaży białka podczas kolacji, ponieważ w trakcie snu całe się ciało regeneruje i to właśnie wtedy może okazać się ono niezbędne dla mięśni. Niestety, wiele osób albo w ogóle pomija spożywanie ostatniego posiłku, wierząc w przestarzały już mit, że jedzenie po godzinie 18.00 powoduje przyrost tkanki tłuszczowej, albo nie lubi jeść wieczorem obfitych posiłków z powodu braku apetytu lub trudności w zasypianiu. Z ratunkiem przychodzi tu odżywka białkowa na noc od swiatsupli.pl, która nie dość, że świetnie uzupełni zapotrzebowanie na proteiny i nie obciąży zbytnio żołądka, to dodatkowo przyczyni się do wzrostu oraz odbudowy masy mięśniowej podczas snu.

Po co potrzebne jest białko nocą?

odżywka białkowa na noc

Podczas snu regenerują się wszystkie komórki i układy w ciele człowieka, dlatego okazuje się on niezmiernie ważny również w procesie budowania sylwetki. Gdy śpimy uszkodzone struktury mięśniowe nadbudowują się nowymi, mocniejszymi włóknami. Tak ważne jest więc, aby poza zadbaniem o jakość snu, zwrócić również uwagę na dostarczenie ciału substancji, które wspomogą proces regeneracji. Żeby organizm mógł skutecznie pracować nad odbudową mięśni, warto dostarczyć mu proteiny, które trawione będą przez jak najdłuższy czas, dzięki czemu dłużej pozostanie w układzie krwionośnym, wspierając procesy odbudowy. Białkiem wykazującym takie właściwości jest kazeina micelarna oraz kazeina wapnia, którą dostarczyć można ciału wypijając odżywkę białkową na noc. Kazeina w przeciwieństwie do białka serwatkowego lub sojowego zaczyna wchłaniać się po około 90 minutach, a jej całkowita synteza trwa około 6-7 godzin, dzięki czemu proteiny krążą w organizmie niemal całą noc, wspierając procesy metaboliczne. Alternatywą dla kazeiny jest albumina jajeczna, która wykazuje bardzo podobne właściwości.

Odżywka białkowa na kolację?

Wypicie odżywki białkowej na noc z pewnością sprawdzi się u osób, które nie mają apetytu lub nie lubią zjadać posiłków wieczorem albo u takich, które nie mają czasu na przygotowywanie pełnowartościowej kolacji. Ponieważ odżywka występuje w formie proszku, wystarczy rozmieszać ją z wodą w odpowiednich proporcjach i po prostu wypić w formie smacznego napoju w ulubionym smaku. Taki wybór na pewno nie będzie skutkował uczuciem ciężkości i nie przeszkodzi w spokojnym zasypianiu, a przyniesie wiele korzyści w regeneracji ciała. Jeśli natomiast jest się zwolennikiem obfitych, wieczornych uczt nic nie stoi na przeszkodzie, by włączyć odżywkę białkową do posiłku. Można to zrobić w dwojaki sposób: albo dosypać proteinowy proszek do jedzenia (świetnie sprawdza się to w przypadku przygotowywania naleśników, gofrów lub owsianki), albo popić posiłek proteinowym koktajlem.